Боротьба з ввезенням, виготовленням, збутом і розповсюдженням порнографічних предметів
З року в рік дедалі більшої гостроти та актуальності як для України, так і багатьох країн світу набувають проблеми протидії виготовленню та розповсюдженню продукції порнографічного характеру, у тому числі виготовленої за участю дітей.
Усвідомлюючи загрози, пов’язані з використання телекомунікаційних систем і високих інформаційних технологій в якості знаряддя вчинення протиправних дій, наказом Міністра внутрішніх справ у структурі Департаменту боротьби зі злочинами, пов’язаними з торгівлею людьми, було створено підрозділ боротьби з кіберзлочинністю, одним з пріоритетних напрямків роботи якого визначено боротьбу з розповсюдженням через мережу Інтернет порнографічної продукції, у тому числі так званої ,,дитячої порнографії”.
Органами внутрішніх справ ведеться наступальна робота в напрямку документування та розкриття зазначених правопорушень.
Так, лише протягом дев’яти місяців поточного року виявлено 666 злочинів, передбачених статтею 301 (Ввезення, виготовлення, збут і розповсюдження порнографічних предметів), що майже на 10 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Особлива увага органами внутрішніх справ приділяється перекриттю каналів надходження такої продукції в Україну, а також припиненню функціонування на території нашої держави порностудій.
Зокрема, цього року працівники Департаменту боротьби зі злочинами, пов'язаними з торгівлею людьми, MBС України припинили діяльність міжнародного злочинного угруповання, учасники якого упродовж кількох років займалися виготовленням та розповсюдженням через мережу Інтернет відеофільмів порнографічного характеру.
До складу угруповання входили громадяни України, Росії, країн Прибалтики, Ізраїлю та Нідерландів. Вже встановлено знучну кількість осіб, причетних до функціонування порностудії (замовники, організатори, вербувальники, фотографи, оператори, порноактори), які наразі дають покази правоохоронцям.
Зйомки порнофільмів проходили майже в усіх країнах Європи, східної Азії та курортах африканського континенту. З метою створення образу неповнолітніх для ролей порноактрис зловмисники обирали лише дівчата слов'янського зовнішності віком від 18 до 22 років.
Проводилися так звані кастинги, на які запрошувалися дівчата з України, Росії, Республіки Білорусь тощо. Відібраним кандидаткам пропонувалися зйомки у відеороликах еротичного характеру, але у подальшому їх шляхом омани та шантажу втягували у зйомки фотопродукції та порнофільмів, у тому числі лесбійського характеру.
Для створення ексклюзивного, постійно обновлюваного порноматеріалу під час зйомок на території України винаймалися елітні апартаменти у Оболонському, Подільському та Шевченківському районах столиці, а також орендувалися заміські котеджі „VIP-класу" в різних регіонах держави.
Відзнятий матеріал проходив ретельну обробку із залученням різного роду фахівців, у тому числі тих, які перебувають за кордоном.
Отриманий порноматеріал розміщувався на персональних (для кожної дівчини) інтернет-сайтах, орієнтованих на закордонних покупців, які мали платний доступ та схему розрахунку через банківські платіжні картки. Вартість «продукції» складала від 70 доларів США.
Крім того, до технічної підтримки роботи сайтів, їх оформлення та дизайну причетні працівники однієї із компаній, розташованої на території України.
Наразі організаторам групи, а саме громадянину Ізраїлю та громадянину України, обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Проведено обшуки, під час яких вилучено комп'ютерну техніку, що використовувалася в злочинних цілях. У деяких учасників угруповання вилучено також наркотичні засоби - трамадол, марихуану тощо.
Кілька орієнтованих на іноземців онлайн-студій викрито також в Донецьку, Одесі й Макіївці. А на Дніпропетровщині працівники СБУ спільно з міліцією викрили порностудію, яка тривалий час діяла у Кривому Розі у варіанті відеочату.
Такі схема організації порноіндустрії набувають все більшого поширення у зв’язку зі стрімкими темпами проникнення інформаційних технологій у суспільне життя та значною динамікою збільшення української аудиторії інтернет-користувачів.
Наприклад, у Донецьку працівники міліції затримали організатора кількох порнографічних студій в мережі Інтернет. Виробництво «полунички» було поставлене на потік.
Організатор пікантного бізнесу, 30-річна Світлана, відбирала кандидатів серед студентів вищих учбових закладів (як дівчат, так і хлопців).
Головні вимоги – приємна зовнішність та знання англійської мови. У минулому Світлана сама виступала в ролі порномоделі.
«Зірки» інтернет-порно працювали не лише в Донецьку, а і в Одесі, Макіївці. Анкети дівчат розміщувалися на сайтах, зареєстрованих за межами України.
Ті, хто бажав поспілкуватися з представницями прекрасної статі просто обирали зі списку дівчину та заводили з нею віртуальну розмову. Якщо вибір задовольняв клієнта, бесіда переходила в систему «приват». Сексуальне спілкування коштувало від одного до трьох доларів за хвилину.
Завданням дівчат було якомога довше утримати кавалера в он-лайні. Від цього безпосередньо залежала їх заробітна плата. При цьому кожну студію обладнали за останнім словом техніки – якісне світло, швидкісний Інтернет тощо.
Як показує аналіз, організована злочинність, використовуючи недостатньо стабільну соціально-економічну ситуацію в державі, активно впроваджує нові схеми вербовки жертв, переховування слідів вчинених правопорушень, а також легалізації коштів, одержаних від такої протиправної діяльності.
Однією з основних причин розвитку і набуття цим явищем загрозливих для нашої держави масштабів вважається недосконалість чинного законодавства, а також значний попит з боку іноземних замовників на ексклюзивний порноматеріал, вартість якого може сягати десятків тисяч доларів США.
Один із шляхів подолання цих негативних явищ - приведення чинного нормативно-правового поля України у відповідність до міжнародних стандартів. З цією метою, зокрема, Міністерством внутрішніх справ погоджено проект Закону України ,,Про внесення змін та доповнень до Кримінального кодексу України (щодо захисту суспільної моралі)” й запропоновано свою редакцію багатьох статей для прийняття цього законопроекту у другому читанні.
ДЗГ та МД МВС України
Коментарів 3