Резолюция
Резолюцiя
учасників обласного форуму «Влада і бізнес – партнери»
16 квітня 2009 року м. Луганськ
Ми, представники підприємницьких структур Луганщини, керівники громадських об'єднань і місцевих органів влади – учасники форуму «Влада і бізнес – партнери», підбивши підсумки спільної роботи органів державної влади і підприємців області за рішенням актуальних питань підтримки і розвитку бізнесу в області, виходячи з необхідності продовження діалогу влади і бізнесу як дієвого інструменту створення і ефективного здійснення державної регуляторної політики, виражаючи переконання, що успіх в реалізації державної політики підтримки підприємництва неможливий без об'єднання зусиль всіх гілок влади, прагнучи всесторонньо сприяти державній владі в забезпеченні ефективної господарської діяльності, констатуємо наступне.
Дії центральних органів виконавчої і законодавчої влади не сприяють розвитку бізнесу, особливо в умовах кризи.
Чинна законодавча база є недосконалою, що ускладнює практику ведення господарської діяльності і розвиток задекларованих пріоритетів державної політики.
Порушуючи Указ Президента України із цього питання на сьогодні повною мірою не забезпечена системність і комплексність механізмів державного регулювання діяльності суб'єктів господарювання, стимулювання розвитку підприємництва, що зумовлює необхідність перегляду основ державної політики в цій сфері.
Практично повсюдно органи виконавчої влади нехтують основними принципами регуляторної політики.
Центральні і місцеві органи виконавчої влади належним чином не реалізують прийняті і вкрай важливі для підприємців закони.
Вкрай складною залишається система отримання дозволів і ліцензій на ведення господарської діяльності, особливо у сфері стандартизації і сертифікації, будівництва і землеустрою.
У той же час громадські об'єднання підприємців як на регіональному, так і місцевому рівнях не завжди займають активну позицію щодо впливу на рішення органів державної влади і не використовують законодавчо визначені для цього можливості.
Розвиток як економіки України, так і кожного регіону безпосередньо залежить від адекватних змін державної регуляторної політики і економічних механізмів стимулювання підприємництва. Внаслідок цього держава в цілому втрачає позитивні тенденції розвитку підприємництва, що зумовлює необхідність радикальних змін у цій сфері.
Виходячи з вищевикладеного, ВИМАГАЄМО:
1. Від Верховної Ради України:
1. Прискорити ухвалення Податкового кодексу України, передбачивши норми, які стимулюють розвиток малого бізнесу, в першу чергу у виробничій і інноваційній сферах.
2. Ухвалити закони України: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів по мінімізації негативних наслідків фінансової кризи для суб'єктів господарської діяльності», «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про спрощену систему оподаткування, обліку і звітності суб'єктів малого підприємництва», «Про франчайзинг», «Про бізнес-інкубатори та бізнес-центри», «Про державне регулювання діяльності у сфері грального бізнесу».
3. Затвердити порядок проведення земельних аукціонів або передати відповідні повноваження на місцевий рівень.
4. Встановити єдині правила для всіх учасників ринку автоперевезень, зокрема, з питань оподаткування.
5. Внести зміни до Земельного кодексу України:
узгодити норми ч. 4 ст. 120 Земельного кодексу України і
ст. 14 Закону України «Про плату за землю» в частині розрахунку платні за землю і ввести механізм надання земельних ділянок для суб'єктів господарювання;
ввести поняття «тимчасове використання земельних ділянок» без вилучення їх у користувачів і власників землі на період будівництва. Застосування цього поняття також необхідне при будівництві лінійних об'єктів (трубопроводів, ліній зв'язку тощо) і під час проведення розвідувальних робіт (ст. 97 Земельного кодексу України). Передбачити для кожного виду «тимчасового використання земельних ділянок» відповідне нормативно-правове забезпечення;
передбачити передачу повноважень з надання земельних ділянок, у тому числі і для видобутку корисних копалин, органам місцевого самоврядування. Передати повноваження щодо видачі дозволів на видобуток корисних копалин місцевого значення на обласний рівень;
передбачити мінімальний (не менше трьох років) термін передачі земельних ділянок в оренду (ст. 93 Земельного кодексу України);
статтю 151 доповнити наступним пунктом: «Позитивний висновок органу охорони культурної спадщини до матеріалів вибору земельної ділянки вважається дійсним і для проекту, якщо місце розміщення земельної ділянки і його площа залишаються незмінними. Дія висновку підтверджується підписом і печаткою відповідного органу охорони культурної спадщини з позначкою: «Дійсний до проекту».
6. Спростити процедуру виділення земельних ділянок під забудову для ділянок площею до 10 м2.
7. Внести зміни до Кодексу України «Про надра» в частині надання дозволу на видобуток питної води з глибини більше 20 м. Зокрема, надати право без спеціальних дозволів і гірничного відводу здобувати для господарських і побутових потреб прісні підземні води глибиною розробки більше 20 метрів, а також корисних копалин місцевого значення і торфа загальною глибиною розробки більше двох метрів. При цьому встановити обмеження за цільовим призначенням і проектними об'ємами здобичі.
8. Припинити дію статті 271 Закону України «Про планування і забудову територій».
9. Законодавчо закріпити необхідність виділення з бюджетів усіх рівнів коштів для підтримки суб'єктів малого підприємництва в розмірі не менше 0,5 відсотка річних доходів відповідних бюджетів.
10. Законодавчо закріпити можливість створення багаторівневої системи небанківських мікрофінансових установ, страхування фінансових ризиків у товариствах взаємного кредитування.
11. Закріпити в Господарському кодексі України статус мікропідприємств з чисельністю зайнятих до 10 чоловік і об'ємом валового доходу від реалізації продукції за рік до 2 млн євро.
12. Відновити дію статей 21 і 22 Закону України «Про інноваційну діяльність», які передбачають пільги інноваційним проектам, особливо у сфері нано- і біотехнологій.
13. Поширити дію Закону України «Про основні положення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на органи державної податкової служби і правоохоронні органи.
14. Внести наступні зміни в Закон України «Про основи державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»:
у статтях 25, 36 Закону передбачити вимоги, відповідно до яких регуляторний акт не може бути узгоджений і прийнятий уповноваженим органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за відсутності протоколу обговорення проекту регуляторного акта з громадськістю, фізичними, юридичними особами і їх об'єднаннями;
на законодавчому рівні визначити створення Єдиного регіонального реєстру регуляторних актів.
15. Внести зміни в Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», якими передбачити:
створення обласного дозвільного центру, визначити його підпорядкованість;
терміни і умови зберігання дозвільних справ;
порядок видачі документів дозвільного характеру місцевими дозвільними органами в рамках роботи дозвільного центру при зверненні суб'єктів господарювання безпосередньо до представників місцевих дозвільних органів.
16. Внести зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення, якими передбачити відповідальність посадових осіб дозвільних органів за невиконання вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
17. При внесенні змін до Державного бюджету України на 2009 рік передбачити кошти на матеріально-технічне забезпечення діяльності дозвільних центрів.
18. Внести зміни до статті 26 Закону України «Про електроенергетику», передбачивши чіткий порядок розрахунку вартості електроенергії, спожитої понад договірну величину.
19. Внести зміни до Правил дорожнього руху в частині дозволу автомобілям таксі перетинати смугу суспільного транспорту для посадки - висадки пасажирів.
20. З метою ефективної реалізації Закону України «Про основи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» необхідно внести зміни в Закон України «Про основи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», якими уточнити сферу дії Закону, усунути неузгодженість його норм, визначити спеціально уповноважений орган з питань здійснення державної політики при проведенні державного спостереження (контролю) у сфері господарської діяльності.
2. Від Кабінету Міністрів України:
1. Розробити Державну стратегію сприяння розвитку малого підприємництва до 2020 року, передбачивши в ній комплекс організаційно-правових і фінансових заходів для розвитку малого підприємництва у сфері інфраструктурної підтримки.
2. Вжити заходів щодо приведення центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів у відповідність до вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
3. Привести типові договори підприємств природних монополій у відповідність до чинної нормативної бази, а також:
- передбачити можливість корегування договірних об'ємів споживання ресурсів до початку планового періоду;
- при виникненні розбіжностей у частині виконання умов договорів і наявності авансових оплат заборонити відключення подачі ресурсів до врегулювання спірних питань відповідно до договорів і чинного законодавства;
- змінити умови договору на постачання газу в частині надання щодобової інформації для споживачів з об'ємом споживання менше 10 тис. м3 на місяць;
- виключити вимоги умов договору на постачання газу в частині дій споживача, які можуть призвести до порушень ліцензійних умов постачання газу, оскільки це не пов'язано з діями споживача, або розкрити в договорі поняття «ліцензійні умови»;
- виключити пункт договору, в якому не визначені підстави для одностороннього розриву договору на постачання газу.
4. В умовах кризи оголосити мораторій на накладення штрафів і нарахування пені з боку природних монополій стосовно споживачів за наявності у них оплати і відсутності порушень експлуатації мереж і устаткування.
5. Встановити науково обґрунтовані норми технологічних втрат електроенергії, газу і води. Заборонити включення вартості втрат понад встановлені норми у собівартість продукції і тарифи для споживачів.
6. Забезпечити своєчасне відшкодування ПДВ.
7. Скоротити перелік категорій громадян, що мають право на безкоштовний проїзд в автомобільному транспорті, або провести монетизацию пільг на проїзд пасажирським автомобільним транспортом.
8. Розробити Порядок державного регулювання діяльності автостанцій.
9. Звернутися до вітчизняних виробників автобусів щодо надання автоперевізникам товарних кредитів.
10. З метою оптимізації графіків руху і, за необхідності, створення нових маршрутів розробити національну геоінформаційну систему транспортних і пасажирських потоків.
11. Розробити і затвердити Правила користування стоянками таксі, в яких передбачити обмеження з оплати за користування стоянкою таксі з розрахунку не більше 0,1 неоподатковуваного мінімального доходу громадян, тобто не більше 1,70 грн на день.
12. Провести моніторинг розташування дорожніх знаків і нанесення дорожньої розмітки з метою приведення їх у відповідність до Правил дорожнього руху.
13. При розробці проекту Державного бюджету України на 2010 рік передбачити фінансування програм часткового відшкодування процентних ставок за кредитами для реалізації суб'єктами малого і середнього бізнесу інвестиційних проектів і пільгового кредитування суб'єктів підприємництва, які реалізують інвестиційні проекти.
14. Розробити підзаконні нормативно-правові акти відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини», якими визначити джерела і процедури фінансового забезпечення комплексу заходів щодо об'єктів культурної спадщини державної форми власності, особливо визначних пам'яток археології, враховуючи виявлення, складання облікової документації і електронно-картографічних реєстрів, виготовлення і встановлення охоронних дощок і знаків, заходу щодо інвентаризації, використання, пристосування і наукового дослідження, реставраційних робіт, наукових археологічних експертиз юридичним (державним, комунальним, приватним) і фізичним особам в зонах відведення земельних ділянок в тимчасове користування, оренду і приватну власність, створення Зводу визначних пам'яток історії і культури України.
15. Спільно з Національною академією наук України:
- розглянути можливість відрахування 25 відсотків коштів, що направляються до державного бюджету від проведення археологічних експертиз в зонах відведення земельних ділянок, місцевим органам охорони культурної спадщини на реалізацію пам’яткоохоронних заходів;
- розробити і затвердити порядок співпраці органів охорони культурної спадщини і спеціальних структурних підрозділів, яким надається право проведення археологічних експертиз в зонах відведення земельних ділянок.
16. Спільно з Національною академією наук України і Антимонопольним комітетом України розглянути можливість демонополізації державного підприємства «Науково-дослідний центр «Охоронна археологічна служба України» Інституту археології НАН України або фінансового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України заходів, здійснюваних державним підприємством «Науково-дослідний центр «Охоронна археологічна служба України» Інституту археології НАН України в частині надання послуг проведення археологічних експертиз у зонах відведення земельних ділянок і встановлення диференційованої цінової шкали з пільговим обслуговуванням соціально незахищених категорій громадян, підприємств і закладів державної форми власності.
3. Від Державного комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва:
1. Передбачити при розробці заходів щодо реалізації Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні наступного року розділ «Розвиток мережі бізнес-інкубаторів», в який включити: розробку науково-методичного забезпечення діяльності інкубаторів бізнесу; досвід розвитку інкубаторів бізнесу; надання консультаційної і інформаційної підтримки діючим і створення нових інкубаторів бізнесу; зміцнення міжнародних ділових контактів, включаючи міжнародний обмін досвідом роботи, участь представників бізнес-інкубаторів України в міжнародних конференціях, форумах, виставках, робочих групах.
2. Спільно з Торгово-промисловою палатою України, Асоціацією бізнес-інкубаторів України, інститутами НАН України розробити пропозиції щодо нормативного і правового забезпечення діяльності бізнес-інкубаторів, включаючи розробку положень, пакета типових договорів, пропозицій з удосконалення чинного законодавства у частині створення сприятливих умов для бізнес-інкубації малих підприємств.
3. Спільно з Міністерством освіти і науки України розглянути можливість розвитку спеціалізованих технологічних інкубаторів бізнесу на базі національних та інших освітніх і наукових державних установ.
4. Спільно з Міністерством економіки України і Міністерством промислової політики України розробити нормативно-правову базу, яка дозволить використовувати майно промислових підприємств за участю державної власності для потреб бізнес-інкубації малих підприємств з метою стимулювання розвитку інкубаторів бізнесу на промислових майданчиках.
5. Передбачити при розробці заходів щодо реалізації Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні подальший розвиток системи фондів підтримки підприємництва як єдиної національної інфраструктурної мережі, що пов'язує бізнес і владу в напрямках фінансової, інформаційної, кадрової і консультаційної підтримки підприємництва.
4. Від обласної державної адміністрації:
1. Розробити і затвердити розпорядженням голови обласної державної адміністрації граничні розміри плати за послуги ринків з обов'язковим обговоренням з громадськістю.
2. Продовжити роботу щодо:
- залучення менеджерів підприємств всіх форм власності і підприємців до участі в Програмі перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва “Українська ініціатива”;
- передачі на постійній основі вільних приміщень суб'єктам малого бізнесу для заняття підприємницькою діяльністю.
3. Сформувати пропозиції із залучення малих підприємств до участі в транскордонній співпраці і зовнішньоекономічній діяльності, стимулювати створення за їх участі транскордонних кластерів, асоціацій експортерів.
4. Розробити пропозиції зі створення:
- на обласному телеканалі «ЛОТ» – щотижневої передачі «Бізнес і влада»;
- у друкованих засобах масової інформації – спеціальної рубрики з актуальних питань для підприємців.
5. Ввести практику обговорення проблемних питань розвитку підприємництва на нарадах в обласній держадміністрації.
6. Продовжити практику обговорення актуальних питань розвитку підприємництва в рамках обласного форуму «Влада і бізнес – партнери».
7. Розробити тимчасові правила забудови на території області.
8. Створити архітектурно-художню і архітектурно-будівельні ради при облдержадміністрації для координації і контролю виконання тимчасових правил, створення генеральних планів розвитку населених пунктів.
9. Скоординувати діяльність підрозділів архбудконтролю при реалізації тимчасових правил забудови і впорядкування в області.
10. Переглянути обласну програму реформування ЖКГ, затвердити новий стимулюючий порядок створення організацій співвласників багатоквартирних будинків, усунути бюрократичні і правові перепони, подати необхідну методичну, кадрову і фінансово-економічну підтримку цьому руху.
11. Створити умови для залучення бізнесу області до облаштування транскордонних магістралей в рамках єврорегіону «Донбас», будівництва логістичних інтермодальних парків на території області.
12. Проаналізувати виконання інвестиційних планів ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» за 2006-2009 рр.
5. Від Державної податкової адміністрації в Луганській області:
1. Створити єдину базу даних надходжень місцевих податків і зборів від суб'єктів малого і середнього підприємництва, доступну для користування підприємцями.
6. Від районних державних адміністрацій і виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення:
1. Привести власні нормативно-правові акти у відповідність до чинного законодавства. Не допускати ухвалення нормативних документів, які не відповідають законодавству про захист економічної конкуренції і принципам державної регуляторної політики, а також можуть негативно вплинути на розвиток підприємництва і конкуренцію на території області.
2. При розробці і ухваленні регуляторних актів, зокрема з питань місцевих податків і зборів, у обов'язковому порядку проводити громадські слухання із залученням зацікавлених сторін.
3. Не менш ніж один раз на місяць проводити наради і громадські слухання за участю представників бізнесу і громадських організацій підприємців з проблемних питань розвитку підприємництва і шляхів їх вирішення.
4. Забезпечити ефективну і безперебійну роботу дозвільних центрів.
5. Впровадити механізм часткового відшкодування з місцевих бюджетів процентних ставок за залученими в банках кредитами для реалізації суб'єктами малого і середнього підприємництва інвестиційних проектів.
6. Розробити відповідно до Методичних рекомендацій з формування і реалізації регіональних програм розвитку малого підприємництва, затверджених наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва від 04.06.2008 № 67, проекти програм розвитку малого підприємництва на 2010-2012 роки, забезпечити їх громадське обговорення.
7. При формуванні проектів місцевих бюджетів передбачити фінансування програм розвитку малого підприємництва на 2010-2012 роки в розмірі не менше 0,5 % річних доходів місцевих бюджетів.
8. Включити до складу виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення і колегій районних державних адміністрацій по одному представнику від громадських організацій підприємців.
9. З метою підвищення ефективності діяльності координаційних рад з питань розвитку підприємництва переглянути їх склад, включивши представників бізнесу по основних галузях і громадських організацій підприємців.
10. Створити на власних сайтах веб-сторінки для розміщення інформації органів державного контролю, а саме: планів-графіків перевірок суб'єктів підприємництва, уніфікованих форм актів, звітів про виконання річних і квартальних планів проведення перевірок.
11. З метою забезпечення прозорого руху документів заявника в дозвільному центрі розробити і затвердити технічні регламенти дозвільних процедур.
7. Від представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Луганській області:
1. Впровадити щоквартальний моніторинг ефективності застосування територіальними підрозділами міністерств і інших центральних органів виконавчої влади положень Закону України «Про основи державного спостереження (контролю) у сфері господарської діяльності». За його результатами проводити обговорення на Регіональній координаційній раді з питань розвитку підприємництва.
2. Сформувати план інформування суб'єктів підприємницької діяльності про можливості застосування положень Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» через проведення семінарів, «круглих столів» із залученням засобів масової інформації.
8. Від керівників обласних дозвільних органів: забезпечити участь в роботі дозвільних центрів, створених в містах обласного значення і районних центрах, представників всіх місцевих дозвільних служб.
9. Від керівників ВАТ «Луганськгаз» (Буян С.І.), ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» (Цадо В.А.), ТОВ «Луганськвода» (Маслак В.М.): привести типові договори підприємств природних монополій у відповідність до чинної нормативної бази.
10. Від керівництва ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» (Цадо В.А.): привести у відповідність до статті 26 Закону України «Про електроенергетику» порядок розрахунку вартості електроенергії, спожитої понад договірну величину.
11. Від керівництва ТОВ «Луганськвода» (Маслак В.М.): переглянути вартість узгодження проектної документації у бік зменшення.
12. Від органів місцевого самоврядування:
1. З метою забезпечення територіальними громадами контролю над формуванням і виконанням місцевих бюджетів проводити громадські слухання з питань підготовки проектів місцевих бюджетів і їх виконання.
2. При затвердженні ставок місцевих податків і зборів утримуватися до 01.01.2010 від їх підвищення.
3. Надати пільги зі сплати місцевих податків і зборів суб'єктам підприємництва, які здійснюють підготовчу роботу по організації основного виду діяльності (розробка проектної документації, будівництво виробничих або торговельних площ).
4. Надавати земельні ділянки для будівництва і функціонування ринків з продажу продовольчих і непродовольчих товарів у встановленому законодавством порядку в довгострокову оренду, як це передбачено Концепцією удосконалення функціонування ринків з продажу продовольчих і непродовольчих товарів, схваленою постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2001 № 1662.
5. При розрахунку податку на землю для ринків виходити з того, що значна частина земельних ділянок ринків – це земля загального користування, і не застосовувати для ринків підвищуючий коефіцієнт землекористування.
6. Привести діючі ставки ринкового збору у відповідність до норм Указу Президента України від 28.06.1999 № 761/99 «Про впорядкування механізму сплати ринкового збору».
13. Звернути увагу представників місцевих громадських організацій підприємців, об'єднань громадян, експертів на необхідність активної участі у розробці регуляторних актів, занятті рішучої позиції з відстоювання власних інтересів, забезпеченні суспільного контролю над реалізацією органами влади своїх повноважень, широкому інформуванні громадськості про виявлені порушення принципів регуляторної політики органами влади.
Резолюцію обласного форуму «Влада і бізнес – партнери» опублікувати в засобах масової інформації, направити Верховній Раді України, Президенту України, Кабінету Міністрів України, Державному комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва, Луганській обласній державній адміністрації, територіальним підрозділам міністерств та інших органів виконавчої влади в Луганській області, районним державним адміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення, ВАТ «Луганськгаз», ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання», ТОВ «Луганськвода», ТОВ «Луганське регіональне управління автобусних станцій».
Учасники обласного форуму «Влада і бізнес – партнери»
Коментарів 2