Проезд в общественном транспорте Стаханова подорожает более чем в 1,5 раза
В Стаханове планируют поднять стоимость проезда в общественном транспорте до 1,75-2.00грн. Сейчас стоимость проезда составляет 1-1,25грн. Соответствующий проект решения обнародован на официальном сайте стахановского исполкома.
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
-. Встановити тариф на проїзд в міському електричному транспорті (трамвай, тролейбус) у розмірі 1,50 гривень за разовий проїзд одного пасажира та 1,50 гривні - за перевезення одного місця багажу *.
-. Встановити перевізникам - фізичним особам-підприємцям, ВАТ «Стахановське АТП 10916», комунальному підприємству «Стахановське трамвайне - тролейбусне управління» тариф на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в звичайному режимі руху у розмірі 1,75 гривень за разовий проїзд одного пасажира та 1,75 гривні - за перевезення одного місця багажу *.
-. Встановити перевізникам - фізичним особам-підприємцям, тариф на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі у розмірі 2,00 гривень за разовий проїзд одного пасажира та 2,00 гривні - за перевезення одного місця багажу.
регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Стахановської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в звичайному режимі руху»
Даний аналіз містить обґрунтування необхідності державного регулювання господарських відносин у сфері регулювання та погодження тарифу на проїзд в міському пасажирському транспорті загального користування в режимі маршрутного таксі шляхом прийняття рішення виконавчого комітету Стахановської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в звичайному режимі руху».
Аналіз підготовлено на виконання вимог ст.8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», з метою одержання зауважень та пропозицій по вищезазначеному проекту рішення.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин.
Одна із проблем, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у збалансуванні інтересів, прав та обов’язків, нижче зазначених груп, а саме:
- органи місцевого самоврядування;
- споживачі послуг;
- суб’єкти господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах в режимі маршрутного таксі, на території м. Стаханова.
Тарифи на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху у розмірі 1 грн. 00 коп., які діють на даний час, погоджені рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради від 17.06.2008р. №289. Зазначені тарифи були розроблені відповідно до «Методичних рекомендацій визначення рівня тарифів на послуги пасажирського автотранспорту загального користування», затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.06.2003р. № 461.
Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. №1175 затверджена нова «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» (далі – Методика), яка передбачає Порядок розрахунку тарифу, що істотно відрізняється від раніше діючого: раніше собівартість послуги формувалася із розрахунку на один кілометр пробігу одного транспортного засобу, в новій Методиці – собівартість послуги формується із розрахунку витрат суб’єкта господарювання (далі – Перевізник) за рік. Також, 9 липня 2010р. внесені зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування», які передбачають, що тарифи, зокрема на транспортні послуги не «погоджуються», а «встановлюються» органами місцевого самоврядування.
Таким чином, на даний час діють нові нормативні документи, які регламентують інший, ніж діючий в червні 2008р. механізм формування та встановлення тарифів, що є однією з проблем, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення.
Крім того, має місце проблема невідповідності рівня витрат на надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі рівню діючого на даний час тарифу. Тариф у розмірі 1 грн.25 коп., введений в дію 17 червня 2008 року, не змінювався майже 3 роки. За цей час значно змінилися умови виробничої діяльності, що не залежать від господарської діяльності Перевізників, а саме: в 2,5 рази зросли ціни на газ та в 1,9 раза – на дизпаливо, на мастильні матеріали – в 1,9 раз, на автомобільні шини - в 1,7 рази, змінився рівень мінімальної заробітної плати з 605 грн. до 941 грн. – зростання в 1,6 раз. Також зросли ціни на запчастини, послуги сторонніх організацій та інше.
2. Визначення цілей державного регулювання:
- приведення тарифів до економічно - обґрунтованого рівня;
- забезпечення розвитку автомобільного транспорту в місті;
- придбання сучасних типів транспортних засобів перевізниками;
- врегулювання правовідносин між суб’єктами, на яких розповсюджується дія регуляторного акта.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.
Досягнення вирішення проблеми надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі можливо шляхом 3-х способів, якими є:
1. Застосування діючого тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі.
2. Врегулювання проблеми шляхом відшкодування за рахунок міського бюджету різниці між діючим тарифом та економічно обґрунтованими витратами на надання вказаних послуг.
3. Прийняття рішення виконавчого комітету Стахановської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в звичайному режимі руху».
Аналіз обраних альтернатив, показує, що:
- 1-й спосіб не є прийнятним, у зв’язку з тим, що діючий тариф на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі не відшкодовує у повному обсязі економічно обґрунтованих витрат суб’єктів господарювання, які надають зазначені послуги на території м. Стаханова;
- 2-й спосіб не є прийнятним, у зв’язку з тим, що грошові кошти на відшкодування різниці між діючим тарифом на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі та економічно обґрунтованими витратами на їх надання у бюджеті м. Стаханова відсутні;
- 3-й спосіб є прийнятним, так як він цілком дозволяє у визначений законодавством спосіб досягти цілей, визначених у п.2 цього аналізу.
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі згідно рішенню виконавчого комітету Стахановської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в звичайному режимі руху».
Дане рішення підлягає оприлюдненню в засобах масової інформації.
Ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінюватись за результатами відстеження діяльності перевізників, пов’язаної з перевезенням пасажирів.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.
Впровадження проекту регуляторного акта забезпечить:
- застосування перевізниками тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які працюють в режимі маршрутного таксі, на рівні економічно обґрунтованих витрат;
- повноцінне та якісне надання перевізниками послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які працюють в режимі маршрутного таксі, із збереженням кількості рейсів та маршрутів, сприяти підвищенню безпеки перевезень.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання та громадян внаслідок дії регуляторного акта.
Очікувані результати прийняття рішення визначено із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.
Вигоди | Витрати |
Сфера інтересів органів місцевого самоврядування | |
Реалізація державної політики в сфері тарифної політики.
Відсутність потреби у виділенні коштів на покриття тарифної різниці у зв’язку з прийняттям тарифів на рівні економічно обґрунтованих. |
Витрати з міського бюджету на оприлюднення регуляторного акта в друкованих ЗМІ. |
Сфера інтересів суб’єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, які працюють в режимі маршрутного таксі, на території м. Луганська | |
Збільшення доходів та поліпшення фінансово-економічного стану.
Забезпечення належного технічного стану рухомого складу. Забезпечення оновлення рухомого складу . |
Збільшення витрат на оплату податків та зборів до бюджету за рахунок збільшення рухомого складу. |
Сфера інтересів громадян |
|
Одержання безпечного та якісного обслуговування. | Збільшення витрат громадян на проїзд в міському транспорті. |
7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта:
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий.
У разі змін у діючому законодавстві, які можуть вплинути на дію даного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта:
Показниками результативності запровадження цього регуляторного акта слід вважати:
- кількість пасажирів що користуються послугами перевізників;
- обсяг доходів перевізників, одержаних від надання послуг з перевезення пасажирів;
- розмір надходжень до місцевого бюджету, від господарської діяльності суб’єктів господарювання, пов’язаної з перевезенням пасажирів;
- розмір кредиторської заборгованості суб’єктів господарювання, пов’язаної з господарською діяльністю від перевезенням пасажирів.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.
Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» та ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом проведення базового, повторного та періодичних відстежень, з використанням статистичних даних.
Базове відстеження регуляторного акта буде здійснюватися через 6 місяців після набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності дії регуляторного акта, буде проведено через рік з дня набрання ним чинності.
Періодичні відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Начальник відділу транспорту та зв’язку С. Строєв
http://stakhanov.net.ua/publ/proekt_rishennja/4-1-0-182
http://stakhanov.net.ua/publ/proekt_rishennja/4-1-0-183
http://stakhanov.net.ua/publ/proekt_rishennja/4-1-0-184
Коментарів 30