Протест прокурора
Від 23.07.2010 №3631
На рішення 73 сесії Стахановської міськради п’ятого скликання від 26 травня 2010 року № 1267/23
Рішенням сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради від 26 травня 2010 року № 1267/23 вирішено оптимізувати мережу лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради.
В п.п.1.1. вище вказаного рішення передбачено наступне: «припинити юридичну особу Дитячу лікарню м.Стаханова (код ЄДРПОУ 01986629, розташовану за адресою: вул. 395 Шахтарської дивізії, 22, м. Стаханов) шляхом ліквідації». Цим же рішенням сесії також вирішено створити комісію для ліквідації Дитячої лікарні м. Стаханова; вжити певні заходи, пов'язані з ліквідацією Дитячої лікарні м. Стаханова, та провести інші дії для оптимізації мережі лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради.
В п.п.1.2. рішення сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради № 1267/23 від 26 травня 2010 року зазначено про створення Комунального закладу «Міська дитяча поліклініка м.Стаханова».
А в п.п.1.3. зазначено про створення в 1-ій міській лікарні м. Стаханова педіатричного відділення (стаціонару) у кількості 40 ліжок та про оптимізацію ліжкового фонду 1-ої міської лікарні м. Стаханова шляхом скорочення 10 ліжок денного перебування гастроентерологічного відділення.
Вважаю рішення сесії незаконним та таким, що підлягає скасуванню за наступними підставами:
- На спірні правовідносини, які склалися навколо обставин припинення юридичної особи Дитячої лікарні м. Стаханова шляхом її ліквідації, поширюється дія ст.ст. 8, 19. 49, 64, 144 Конституції України, ст.16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», ст.104 ЦК України, чим спростовується правомірність рішення, прийнятого Стахановською міською радою на підставі пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.ст. 104, 106, 108, 110 Цивільного Кодексу України, яке не враховує в повній мірі положень Конституції України та згаданих вище законодавчих актів.
- Згідно ст.8 Конституції України її норми є нормами прямої дії і закони та інші нормативно-правові акти, в тому числі і рішення органів місцевого самоврядування, приймаються на основі Конституції України та повинні відповідати їй. Згідно частині 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до статті 49 Конституції України у державних та комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно, існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Виходячи з того, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України (ч.1 ст.64 Конституції України), а стаття 49 Основного Закону таких випадків не передбачає, то існуюча мережа зазначених закладів може бути скорочена лише в умовах воєнного або надзвичайного стану (ч.2 ст.64 конституції України). Скорочення такої мережі в інших випадках необхідно визнавати незаконною.
- Помилковими також є посилання у рішенні сесії № 1267/23 від 26 травня 2010 року на статті 26, 43, 63 Закону України «Про державний бюджет на 2010 рік», які врегульовують бюджетні відносини, а тому не стосуються підстав, які надавали б право ліквідувати Дитячу лікарню.
- Дитяча лікарня м. Стаханова відноситься до мережі закладів охорони здоров'я м. Стаханова, якими виходячи з преамбули Основ законодавства України про охорону здоров'я є підприємства, установи, організації, завданнями яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров'я шляхом надання медико-санітарної допомоги.
- Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» заклад охорони здоров'я здійснює свою діяльність на підставі статуту, що затверджується власником або уповноваженим ним органом.
- Згідно п.1.5. Положення про міську дитячу лікарню діяльність лікарні регламентується Конституцією України, Законами України, Постановами Кабінету Міністрів України, нормативно-методичними Інструкціями і наказами Міністерства охорони здоров'я України, управління охорони здоров'я Луганської обласної державної адміністрації, управління охорони здоров'я Стахановської міської ради і рішеннями Стахановської міської ради, а також Положенням.
- В п.1.2. Положення про міську дитячу лікарню зазначено, що лікарня є юридичною особою.
Отже, невід'ємним елементом закладу охорони здоров'я є наявність у нього статусу юридичної особи, при відсутності якого заклад охорони здоров'я перестає існувати, перетворюючись в структурний підрозділ іншого закладу охорони здоров'я чи взагалі ліквідується.
Оспорюваним рішенням передбачено здійснити припинення юридичної особи Дитячої лікарні м. Стаханова шляхом її ліквідації, в зв'язку з чим виконання цього рішення фактично призведе до скорочення існуючої до цього мережі комунальних закладів охорони здоров'я м. Стаханова, порушення вимог ст.49 Конституції України.
- Як наслідок, припинення юридичної особи Дитячої лікарні м. Стаханова шляхом її ліквідації означатиме скорочення мережі комунальних закладів охорони здоров'я м. Стаханова.
- Крім того, згідно частині 5 статті 16 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» органи місцевого самоврядування мають право припинити діяльність будь-якого закладу охорони здоров'я у разі порушення ним законодавства про охорону здоров'я, невиконання державних вимог ордо якості медичної допомоги та іншої діяльності в галузі охорони здоров'я або вчинення дій, що суперечить його статуту.
Вказані підстави для припинення діяльності Дитячої лікарні м. Стаханова як самостійного закладу охорони здоров'я в даному випадку відсутні, оскільки спірне рішення прийняте на підставі п. 30 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
На підставі викладеного, керуючись ст.. 21 Закону України «Про прокуратуру», -
ВИМАГАЮ
1. Визнати нечинним та протиправним рішення сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради від 26 травня 2010 року № 1267/23 «Про оптимізацію мережі лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради».
2. Скасувати рішення сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради від 26 травня 2010 року № 1267/23 «Про оптимізацію мережі лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради».
Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України «Про прокуратуру» протест прокурора зупиняє дію опротестованого акту (включаючи всі прийняті на підставі цього акту документі (накази, розпорядження тощо)) і підлягає обов'язковому розгляду відповідним органом у десятиденний строк після його надходження.
В.О. Прокурора м. Стаханова радник юстиції О.В.Голубов
На рішення 73 сесії Стахановської міськради п’ятого скликання від 26 травня 2010 року № 1267/23
Рішенням сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради від 26 травня 2010 року № 1267/23 вирішено оптимізувати мережу лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради.
В п.п.1.1. вище вказаного рішення передбачено наступне: «припинити юридичну особу Дитячу лікарню м.Стаханова (код ЄДРПОУ 01986629, розташовану за адресою: вул. 395 Шахтарської дивізії, 22, м. Стаханов) шляхом ліквідації». Цим же рішенням сесії також вирішено створити комісію для ліквідації Дитячої лікарні м. Стаханова; вжити певні заходи, пов'язані з ліквідацією Дитячої лікарні м. Стаханова, та провести інші дії для оптимізації мережі лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради.
В п.п.1.2. рішення сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради № 1267/23 від 26 травня 2010 року зазначено про створення Комунального закладу «Міська дитяча поліклініка м.Стаханова».
А в п.п.1.3. зазначено про створення в 1-ій міській лікарні м. Стаханова педіатричного відділення (стаціонару) у кількості 40 ліжок та про оптимізацію ліжкового фонду 1-ої міської лікарні м. Стаханова шляхом скорочення 10 ліжок денного перебування гастроентерологічного відділення.
Вважаю рішення сесії незаконним та таким, що підлягає скасуванню за наступними підставами:
- На спірні правовідносини, які склалися навколо обставин припинення юридичної особи Дитячої лікарні м. Стаханова шляхом її ліквідації, поширюється дія ст.ст. 8, 19. 49, 64, 144 Конституції України, ст.16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», ст.104 ЦК України, чим спростовується правомірність рішення, прийнятого Стахановською міською радою на підставі пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.ст. 104, 106, 108, 110 Цивільного Кодексу України, яке не враховує в повній мірі положень Конституції України та згаданих вище законодавчих актів.
- Згідно ст.8 Конституції України її норми є нормами прямої дії і закони та інші нормативно-правові акти, в тому числі і рішення органів місцевого самоврядування, приймаються на основі Конституції України та повинні відповідати їй. Згідно частині 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до статті 49 Конституції України у державних та комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно, існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Виходячи з того, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України (ч.1 ст.64 Конституції України), а стаття 49 Основного Закону таких випадків не передбачає, то існуюча мережа зазначених закладів може бути скорочена лише в умовах воєнного або надзвичайного стану (ч.2 ст.64 конституції України). Скорочення такої мережі в інших випадках необхідно визнавати незаконною.
- Помилковими також є посилання у рішенні сесії № 1267/23 від 26 травня 2010 року на статті 26, 43, 63 Закону України «Про державний бюджет на 2010 рік», які врегульовують бюджетні відносини, а тому не стосуються підстав, які надавали б право ліквідувати Дитячу лікарню.
- Дитяча лікарня м. Стаханова відноситься до мережі закладів охорони здоров'я м. Стаханова, якими виходячи з преамбули Основ законодавства України про охорону здоров'я є підприємства, установи, організації, завданнями яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров'я шляхом надання медико-санітарної допомоги.
- Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» заклад охорони здоров'я здійснює свою діяльність на підставі статуту, що затверджується власником або уповноваженим ним органом.
- Згідно п.1.5. Положення про міську дитячу лікарню діяльність лікарні регламентується Конституцією України, Законами України, Постановами Кабінету Міністрів України, нормативно-методичними Інструкціями і наказами Міністерства охорони здоров'я України, управління охорони здоров'я Луганської обласної державної адміністрації, управління охорони здоров'я Стахановської міської ради і рішеннями Стахановської міської ради, а також Положенням.
- В п.1.2. Положення про міську дитячу лікарню зазначено, що лікарня є юридичною особою.
Отже, невід'ємним елементом закладу охорони здоров'я є наявність у нього статусу юридичної особи, при відсутності якого заклад охорони здоров'я перестає існувати, перетворюючись в структурний підрозділ іншого закладу охорони здоров'я чи взагалі ліквідується.
Оспорюваним рішенням передбачено здійснити припинення юридичної особи Дитячої лікарні м. Стаханова шляхом її ліквідації, в зв'язку з чим виконання цього рішення фактично призведе до скорочення існуючої до цього мережі комунальних закладів охорони здоров'я м. Стаханова, порушення вимог ст.49 Конституції України.
- Як наслідок, припинення юридичної особи Дитячої лікарні м. Стаханова шляхом її ліквідації означатиме скорочення мережі комунальних закладів охорони здоров'я м. Стаханова.
- Крім того, згідно частині 5 статті 16 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» органи місцевого самоврядування мають право припинити діяльність будь-якого закладу охорони здоров'я у разі порушення ним законодавства про охорону здоров'я, невиконання державних вимог ордо якості медичної допомоги та іншої діяльності в галузі охорони здоров'я або вчинення дій, що суперечить його статуту.
Вказані підстави для припинення діяльності Дитячої лікарні м. Стаханова як самостійного закладу охорони здоров'я в даному випадку відсутні, оскільки спірне рішення прийняте на підставі п. 30 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
На підставі викладеного, керуючись ст.. 21 Закону України «Про прокуратуру», -
ВИМАГАЮ
1. Визнати нечинним та протиправним рішення сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради від 26 травня 2010 року № 1267/23 «Про оптимізацію мережі лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради».
2. Скасувати рішення сімдесят третьої сесії п'ятого скликання Стахановської міської ради від 26 травня 2010 року № 1267/23 «Про оптимізацію мережі лікувально-профілактичних закладів управління охорони здоров'я Стахановської міської ради».
Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України «Про прокуратуру» протест прокурора зупиняє дію опротестованого акту (включаючи всі прийняті на підставі цього акту документі (накази, розпорядження тощо)) і підлягає обов'язковому розгляду відповідним органом у десятиденний строк після його надходження.
В.О. Прокурора м. Стаханова радник юстиції О.В.Голубов
Коментарів 10